سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نغمه ی عاشقی
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
چندین سال پیش پسری نابینا زندگی می کرد از خودش متنفر بود او از همه نفرت داشت بجز نامزدش.
روزی  پسربه نامزدش گفت که اگر روزی بتواند دنیا ببیند آن روز ،روز ازدواجشان خواهد بود تا اینکه سرانجام شانس به او روی آورد و شخصی حاضر شد تا یک جفت چشم به پسر اهدا کند و آنگاه بود که توانست همه چیز از جمله نامزدش را ببیند .
دخترشادمانه از پسرپرسید:آیا زمان ازدواج ما فرا رسیده ؟
پسروقتی که دید دختر نابیناست،شکه شد بنابراین درپاسخ گفت:متاسفم،نمی توانم با تو ازدواج کنم آخر تو نابینایی .
دختردر حالی که به پهنای صورتش اشک می ریخت سرش را به پایین انداخت و از کنار تخت پسر دور شد .بعد رو به سوی پسرکرد وگفت:بسیار خوب،فقط از تو خواهش می کنم مراقب چشمان من باش.

[ دوشنبه 89/8/3 ] [ 9:13 عصر ] [ دانشجوی ریاضی ] [ نظرات () ]

آزمون خود شیفتگی

به جملات زیر را از 1تا5 امتیاز دهید.بطوری که به هر یک از جملاتی که اصلاصحیح نمیدانید عدد1وبه جملاتی که خیلی صحیح میدانید عدد 5 را اختصاص دهید.
1-من خیلی دوست دارم،از من عکس بگیرند.
2-همواره در مورد سنم حقیقت را بیان میکنم.
3-تلاش میکنم (میکردم)موهای سفیدم را پنهان کنم.
4-از کانون جلب توجه دیگران بودن لذت می برم.
5-نمی خواهم به طور غیر رسمی صحبت کنم.
6-به آراستگی خود،حتی زمانی که تنها باشم،اهمیت می دهم.
7-همواره وزن خود را تحت نظر دارم.
8-به طور منظم ورزش می کنم.
9-از لخت شدن در ساحل لختی ها ناراحت نمی شوم.
10-از لخت شدن در یک اتاق تعویض لباس عمومی باکی ندارم.
11-در مورد هیچ قسمتی از بدنم احساس شرم نمی کنم.
12-دوست ندارم هیج قسمتی از بدنم تغییر کند.
      حالا امتیاز ات خود را جمع بزنید.
*  12تا25 امتیاز:به نظر می رسد چندان رضایتی از وضعیت بدن خود ندارید واحتمالا دوست دارید تغییراتی در آن ایجاد کنید.
*26تا35   امتیاز:به نظر می رسد نسبت به وضعیت بدن خود وچگونگی ظاهر شدن خود در میان مردم احساس خوبی دارید.اما احتمالا دوست دارید بعضی از ظواهر خود را عوض کنید.
*  36تا60  امتیاز:نسبت به بدن خود احساس رضایت می کنید ودر اکثر موارد نسبت به ظاهر خود خوشنودید. 



[ یکشنبه 89/8/2 ] [ 10:45 عصر ] [ دانشجوی ریاضی ] [ نظرات () ]
خیلی وقتها فکر می کردمکه جراحلقه ازدواج را دست چپ وانگشت دوم از آخر میگذارندتااینکه بالاخره جوابش راپیداکردم البته نشان ازدواج درفرهنگهای مختلف فرق میکندمثلادرهندوستان خانمهایی که ازدواج میکنندخال سرخ بر روی پیشانی شان میگذارند.
1-ابتدا کف دو دست تان راروبه روی هم قرار دهیدودوانگشت میانی دست چپ وراستتان راپشت به پشت بچسبانید2-چهار انگشت باقیمانده را ازنوک آنها به هم متصل کنید3-به این ترتیب تمامی پنج انگشت به قرینه شان دردست دیگرمتصل هستند4-سعی کنید انگشتان شصت راازهم جداکنید،انگشت شصت نمایانگر والدین است انگشتان شصت می توانند از هم جداشوند زیراتمام انسانها روزی میمیرند به این صورت والدین روزی ماراترک خواهندکرد5-لطفامجددا انگشتهای شصت را به هم متصل وسعی کنیدانگشتهای دوم راازهم جداکنید.انگشت دوم(انگشت اشاره)نماینگر خواهران وبرادران هستند.آنهاهم برای خودشان همسروفرزندانی دارنداین هم دلیلی است که آنها ما راترک کنند.6-اکنون انگشت اشاره را روی هم بگذاریدوانگشتهای کوچک راازهم جداکنید.انگشت کوچک نمادفرزندان شماست آنهاهم دیریازودشما راترک میکنندتابه دنبال زندگی خودشان بروند7-انگشتهای کوچک راروی هم بگذاریدوسعی کنیدانگشتهای چهارم(همانها که درآن حلقه ازدواج قرار می دهیم)راازهم بازکنیدمیبینید به هیچ عنوان نمی توانید آنها راازهم بازکنیدبه این دلیل که آنها نماد زن وشوهری هستندکه برای تمام عمر به هم متصل باقی میمانند.

[ شنبه 89/8/1 ] [ 6:48 عصر ] [ دانشجوی ریاضی ] [ نظرات () ]
درمورد انگشتری وحلقه،هرخانم یک مدل خاص آن را می پسنددوخانم های مسن اغلب اشکال کلاسیک،شیک پوشهاانگشتری پرزرق وبرق ومتظاهرهاغیرعادی وعجیب وغریب آن را می پسندنددختران ساده وطرفدار سادگی ودختران امروزی همه نوع آن را می پسندند.سابقه تاریخی حلقه نامزدی باوجود مستندات بسیار بهطور دقیق مشخص نیست،ولی تحقیقات باستان شناسان تاحدی سیرتحول وتغییراتی که در طول اعصار بر ساختار وهویت حلقه اعمال شدهرامشخص می کند.یک نکته قابل توجه درموردجایگاه حلقه نامزدی اینکه در طول زمانهای مختلف تغییر نکرده است. این نوع حلقه را به انگشت چهارم دست چپ می کنندواین بدان جهت است که رگ این انگشت مستقیما بها قلب ارتباط دارد وبه این علت این رگ را ازقدیم رگ عشق میگفتند.منتهادر این سوداگری عشق انخاب برعهده خانم ها وخرید باآقایان است،درمواردی حلقه های بسیارسنگینی ساخته وحتی گاهی برای فصل تابستان وزمستان حلقه های جداگانه ای درنظر گرفته میشد.در افسانه های قدیمی تساطیریونان ازاین وسیله برای ابرازعشق و وفاداری استفاده میکردند.دریونان  باستان برای اولین بار (ویدون)یک حلقه را به عنوان مظهر وفاداری نسبت به شوهرش(پسیسه)همیشه باخود داشت.به هرحال بااین سابقه تاریخی امروزه هدیه دادن انگشتری نشانه ابراز  عشق است وبدین جهت درمراسم نامزدی نقش بسیارمهمی دارد.نویسنده ای گفته است: آنکس که حلقه نامزدی به دست دارد،می تواند همیشه مثل یک فرشته زندگی کند.
[ شنبه 89/8/1 ] [ 6:48 عصر ] [ دانشجوی ریاضی ] [ نظرات () ]

مولا و لیلا

بشر بن حارث که به ((بشر حافى )) نیز شهرت دارد، از عارفان بنام قرن دوم است . وى اهل مرو بود و گویند در ابتدا روزگار خود را به گناه و خوشگذرانى صرف مى‏کرد که ناگهان به زهد و عرفان گرایید . علت شهرت او به ((حافى )) آن است که هماره با پاى برهنه مى‏گشت . از او حکایات بسیارى نقل شده است؛ از جمله:

در بازار بغداد مى‏گشتم که ناگهان دیدم مردى را تازیانه مى‏زنند. ایستادم و ماجرا را پى گرفتم . دیدم که آن مرد، ناله نمى‏کند و هیچ حرفى که نشان درد و رنج باشد از او صادر نمى‏شود. پس از آن که تازیانه‏ها را خورد، او را به حبس بردند. از پى او رفتم . در جایى، با او رو در رو شدم و پرسیدم: این تازیانه‏ها را به چه جرمى خوردى؟ گفت: شیفته عشقم. گفتم: چرا هیچ زارى نکردى؟ اگر مى‏نالیدى و آه مى‏کشیدى و مى‏گریستى، شاید به تو تخفیف مى‏دادند و از شمار تازیانه‏ها مى‏کاستند. گفت: معشوقم در میان جمع بود و به من مى‏نگریست . او مرا مى‏دید و من نیز او را پیش چشم خود مى‏دیدم . در مرام عشق، زاریدن و نالیدن نیست .

گفتم: اگر چشم مى‏گشودى و دیدگانت معشوق آسمانى را مى‏دید، به چه حال بودى!؟ مرد زخمى، از تأثیر این سخن، فریادى کشید و همان جا جان داد .

( برگرفته از: میبدى، کشف الاسرار و عدة الابرار، ج 1، ص 423 . )

 

 


[ پنج شنبه 89/7/29 ] [ 11:11 صبح ] [ دانشجوی ریاضی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 831369