سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نغمه ی عاشقی
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

14فوریه چه روزیه؟(25بهمن ماه خودمون)

14فوریه روز عشق عشق ومحبت نامیده شده هدایایی بین کسانی که همدیگر را دوست دارند رد وبدل میشود.این هدایا فقط بین جوانها رد وبدل نمی شود بلکه در سرتاسر دنیا انسانها این هدایا را به کسانی که دوستشان دارند مثل اعضای فامیل وحتی خانواده و...هدیه می دهند تا محبت خود را نسبت به آنها ابراز کنند.درمورد تاریخچه ولنتاین روایت گوناگونی وجود دارد.
یکی از این روایات به قرن سوم میلادی در روم مربوط می شود.
در آن زمان کلودیوس دوم امپراطور روم بود و به این نتیجه رسیده بود مردانی که ازدواج نکرده اند بهتر از مردان متاهل جنگاوری می کنند و در حقیقت افرادی که خانواده ندارند،سربازان بهتری هستند.به همین دلیل ازدواج را در تمام امپراطوری برای مردان جوان ممنوع کرد.
در این دوران کشیشی به نام"سنت ولنتاین"پی به بی عدالتی کلودیوس برده وبرای مبارزه با او درخفا وبطور پنهانی برای عاشقان جوان ،مراسم ازدواج اجرا می کرد.گفته می شد وقتی امپراطور پی به این عمل ولنتاین برد،دستور داد او را به قتل برسانند.
در سال 496بعد از میلاد پاپ جلاسیوس 14 فوریه را به افتخار  او "ولنتاین "نامید.از سال ها قبل روز14فوریه کسانی که یکدیگر را دوست داشته اند برای هم هدایایی ساده چون گل می فرستادند.
در ولز ،در روز 14 فوریه مردم به هم قاشق های چوبی هدیه می کنند که روی آنها را با قلب و کلید تزیین کردهاند.این اشیاء تزیینی  به این معناست...عشق من،تو قفل قلب مرا باز کردی.
چند نکته از ولنتاین

- سالیانه 50میلیون گل رز و میلیون ها جعبه شکلات در سالروز ولنتاین هدیه داده می شود که اغلب آنها را مردان خریداری می کنند.
- سالیانه بیش از یک میلیارد کارت تبریک ولنتاین در سراسر جهان رد وبدل می گرددکه 85% آن ها توسط زنان خریداری می شود.
- هدایای روز ولنتاینشامل گل رز یا دسته گل کوچک،شکلات،کارت تبریک ولنتاین،عروسک،شمع ،یک نامه ی عاشقانه،یک قطعه شعر یا هدایای کوچک است.
- رنگ های روز ولنتاین شامل قرمز،سفید وصورتی است.
-در عربستان سعودی فروش محصولات مربوط به روز ولنتاین مانند گل رز در روزهای نزدیک به این روز ممنوع می باشد.
- ابتدا کارت های ولنتاین را هر فردی خودش تهیه می کرد اما از سال 1800 کارت های تبریک ولنتاین تجاری به بازار عرضه گشت.
 در چین هم افسانه ای وجود دارد که نمادی از عشق است و روز ولنتاین چینی ها محسوب می گردد.این روز ،هفتمین روز از هفتمین ماه در تقویم چینی است.این روز فستیوال دختران نیز نامیده می گردد.
در این روز مردم چین به ستاره ها خیره می شوند و برای خودشان دعا می کنند.
- روز ولنتاین از روم ،به فرانسه وانگلیس و سپس آمریکا راه یافت و اکنون در تمام جهان جشن گرفته می شود.


[ دوشنبه 90/11/24 ] [ 2:1 عصر ] [ دانشجوی ریاضی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 46
کل بازدیدها: 832871